Saptamanile 1-5 de sarcina

Dupa discutia cu Dumnezeu, am ramas in acolo in Rai si am urmarit cu atentie schimbarile care au loc in corpul viitoarei mame pentru a sti cand sa cobor. Trebuie sa va povestesc ce stiu eu despre ce se intampla in primele cinci saptamani de viata pana cand viitorul meu corp incepe sa prinda contur iar eu pot  cobori in interior si din acel moment inimioara va incepe sa bata, deci ma voi dezvolta si voi creste si voi trai din nou experiente dintr-o viata noua si cu oameni noi.

In aceasta perioada, schimbarile au loc la nivelul intern iar viitoarea mamica nu le poate percepe inca. Sarcina apare in momentul fecundatiei cand spematozoidul intalneste ovulul, dupa o lupta intensa si strapunge membrana ovulului. Din acel moment apar modificari importante in membrana si interiorul ovulului, iar prin unirea celor 23 de cromozomi ai spermatozoidului cu cei 23 de cromozomi ai ovului, se formeaza zigotul, prima celula a viitoarei fiinte. Acesta se deplaseaza incet spre  uter iar la cateva ore dupa fecundare se divide in 2 parti care la randul lor se divid in patru formand opt celule, care la randul lor se divid in 8,16,32, 64 , etc. La  patru zile de la fecundare viitorul embrion are 32 de celule identice de forma sferica si poarta numele de morula. Dupa o calatorie de 4 zile de-a lungul trompei, morula ajunge in uter unde isi dezvolta anumite vilozitati pentru a se prinde de peretele uterin. Aceasta transformare schimba numele morulei in blastulaDupa implantarea in peretele uterului, blastula se divide formand doua grupuri de celule: o parte vor forma placenta iar cealalta va forma embrionul. In tot acest timp, viitoarea mamica nu stie ca este insarcinata. In saptamanile urmatoare ( a doua si a treia) embrionul se fixeaza in uterul matern si incet, incet incepe sa-si schimbe forma. Vilozitatile ( sau prelungirile) patrund in endometru si incep sa transporte substantele nutritive necesare embrionului. In jurul embrionului se va dezvolta o membrana de foma unui sac plina cu lichid amniotic, care  va proteja embrionul de lovituri  si va pastra o temperatura constanta de 37 de grade C. Dupa trei saptamani, embrionul are o lungime de 3 mm, cam de marimea unui bob de orez, si de acum se va dezvolta foarte repede.  Dupa 28 de zile, marimea sa se dubleaza. Sacul amniotic din jurul sau este bine dezvoltat. Acum in saptamana a -4-a se formeaza inima si incepe sa bata incet la inceput dar apoi tot mai ritmic.

Primele batai ale inimii coincid cu faptul ca eu am coborat din cer si am intrat in corpul viitoarei mele mame.  Sunt dezorientat si am o stare de disconfort simtindu-ma strans ca intre chingi. Acolo eram un suflet liber, aici ma simt incarcerat.  Si mamica mea ( o sa incep sa-i spun asa) incepe sa simta ca este mai obosita, tensiune in sani, stari de ameteala, uneori chiar  pofte alimentare. Simte ca ceva se intampla cu ea dar pune totul pe seama oboselii si stresului din ultima perioada. Mie incep sa mi se dezvolte plamanii, pancreasul, piciorusele, sa mi se dezvolte tubul neuronal, pleoapele. Deja am cinci saptamani. Mamica mea incepe sa banuiasca ceva. Vrea sa faca un test de sarcina si sa consulte un medic, deoarece si menstruatia i-a intarziat cu mai mult de 10 zile.

Testul de sarcina este pozitiv, iar la ecograf s-au vazut bataile inimii mele si i s-a confirmat ca este insarcinata. Cand a iesit din cabinetul doctorului, i- am simtit emotia, i-am simtit lacrimile de bucurie si mainile puse pe burtica si i-am auzit promisiunea ca voi fi cel mai iubit copil de pe planeta.

Lasă un răspuns

