RECUPERAREA FIZICA DUPA NASTERE

Recuperarea este esentiala in ceea ce ceea ce priveste ingrijirea bebelusui tau. Bebelusul tau are nevoie de tine. Ca sa ii poti satisface aceasta nevoie trebuie sa ai grija de tine in primul rand. Oboseala din travaliu o elimini prin somn, odihna. Incearca sa dormi cat de mult poti iar, perioadele tale de somn sa coincida cu cele ale bebelusului tau. Nu face eforturi care te depasesc, acestea pot sa intarzie recuperarea ta. Nu te ajuta cu nimic daca te sacrifici, din contra, vei resimti acest lucru prin epuizare, intarzierea secretiei lactate, stare depresiva, agitatie care se va transmite si copilului. Mobilizarea cat mai rapida dupa nastere, daca medicul nu interzice acest lucru din cauza unor complicatii, te va ajuta sa previi disconfortul legat de durere, constipatie si sa eviti boala tromboembolica care poate apare dupa nastere.

Alimentatia este parte integranta din procesul de recuperare.Trebuie sa ai o dieta bogata in fructe, legume, proteine si lipide. Opteaza pentru varianta sanatoasa, chiar daca nu ai mult timp pentru prepararea alimentelor. Sa nu lipseasca din alimentatia ta carnea, pestele si produsele lactate. Evita pe cat posibil alcoolul, cafeaua in exces,fumatul. Evita curele de slabire. Ele iti pot provoca  probleme serioase de sanatate. Daca te gandesti ca unele alimente trec prin lapte si ii fac rau copilului  si de aceea le scoti din programul de alimentatie, rau faci, deoarece  ai de-a face cu un mit care nu are o baza reala. Nici un aliment nu se transmite prin lapte. Poti doar sa-i transmiti la nivel psihic starea ta de discomfort, doar atat.

Exercitiile fizice sunt indicate abia dupa incheierea perioadei de lauzie dupa 6 saptamani. Se  va incepe un program de exercitii usoare care sa-ti tonifieze musculatura. Poti opta pentru varianta la sala sub indrumarea unui instructor sau pentru exercitii acasa. Bune rezultate dau si masajele efectuate asupra musculaturii, ajutandu-o sa isi recapete elasticitatea si sa te ajute sa elimini straturile de grasime care au ramas dupa nastere. Folosirea de crème si uleiuri pentru corp nu au nici o contraindicatie si nici nu afecteaza laptele bebelusului. Tipul de crema pentru masaj sau pentru corp alege-o doar in functie de  nevoile tale si de tipul de piele pe care-l ai. Frumusetea hraneste psihicul si eviti astfel aparitia unei depresii post natale. Poti opta si pentru un centru de remodelare corporala daca ai observat modificari majore asupra pielii si a unor zone ale corpului.

Tot dupa perioada de 6 saptamani poti sa-ti reiei activitatea sexuala. Alaptarea determina o supresie prelungita a secretiei de estrogen si astfel genereaza atrofie vaginala si scaderea lubrificarii vaginale in timpul contactului sexual. De aceea este important sa folosesti un lubrifiant , iar pentru intarirea muschilor vaginali sunt recomandate exercitiile Kegel, care constau in contractia puternica a muschilor pubococcigieni. Executie: Poti incepe mai intai cand simti nevoia sa urinezi. Inceraca sa strangi cat mai  tare muschii pentru a retine urina, apoi in timpul mictiunii, contracta muschii de cateva ori pentru a opri fluxul urinar, apoi relaxeaza-te. Poti continua exercitiile zilnic in timp ce stai la televizor, citesti o carte, stai la calculator, etc. Daca simti ca si dupa efectuarea acestor exercitii vaginul tau e larg poti sa apelezi la chirurgia plastica sa optezi pentru rejuvenare vaginala, astfel ca in final sa ai parte de ceea ce iti doresti si astfel sa te simti confortabil.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s